2025. május 14., szerda

Csodapercek fejlesztőpedagógussal

 

Egymásra hangolva….

 

Mindannyian egy kis „bemelegítéssel kezdtünk” baba mama tornával indítottunk átmozgató torna játékosan, énekekkel kísérve, mondókázással kiemelve. E passzív kimozgatásnak sok jótékony hatása volt, folyamatos mozgatással az ízületeket „kimozgatták” az anyukák a gyerkőcökön, figyelve a helyes izomtónus beállításra. A lábak, karok átmozgatása ez mind jót tett valamennyi babának.

Nagymozgás gyakorlatokat végeztünk a teraszon felállított akadály pályán, mely a test nagy izmainak helyes használatát foglalták magukba. A fitt gyerekek örömmel ugráltak és megoldottak minden akadályt. Majd következett az egyéni mozgásfejlesztés.

A fejlesztőpedagógus a szeretetnyelv fontosságát is érintette, amely neveltetésünk és a személyes adottságok nyomán minden ember legfogékonyabb pontja. Az elismerő szavak, a minőségi idő, szívességek, testi érintés, ajándékozás ez mind életre szóló titkok a pároknál.

 







































 

 

2025. május 7., szerda

Látható hangok fejlesztő foglalkozás -képekben



Marék Veronika hőseit az egész  mese világ ismeri, ugyanis  a mackó és a kislány történetein generációk nőttek fel. Hétköznapi kalandjaik legnagyobb varázsa, hogy minden mai és egykori gyerek számára ismerősek. Mindenkinek van legjobb barátja, mint Annipanninak Boribon, és Boribonnak Annipanni.

Kapcsolatuk érdekes keveredése egy barátságnak és az anya-gyermek viszonynak. Mindkét esetben a feltétel nélküli szeretet az, ami összeköt két embert. A Boribon és Annipanni előadás nem más, mint egy szeretetteljes, nagy ölelés. A mesében ugyanaz a szélsőségesség van jelen, mint ami a gyermeki gondolkodásban, ahol minden ember vagy jó, vagy rossz, nincs. A megértésben jut kifejezésre a gyerekek fejlődésnek tevékeny és spontán mivolta. Mindig ösztönözve vannak újabb szerepkörök kibontakozódására, látva a helyes megoldásokat. A gyermekek fejlődésénél a foglalkozásainkon, minőségi változásokat is látunk az egymásután következő életszakaszokban. Ez olyan „egymásutánokat" foglal magában, mint a báb és a belőle kibúvó pillangó fejlődésszakaszai.  A fejlődés „kibontakozás”, - lappangó tulajdonságok, jelenségek életre ébredése is,- nemcsak erőbeli, mennyiségi gyarapodás. A foglalkozás első része ezekre a történetekre épül. A második részben, sok, mondóka, zene, közös tánc következik, a hangszerek ismerete. Fontosnak tartjuk a társas érintkezés és beilleszkedés erejét a közösségi programjainkon, mindez a gyermek életében ráhatással van a szokások kialakításának gyakorlásában a  cselekmények ismétlésében.