2024. február 21., szerda

Csodapercek a gyerekházban


Csodapercek címmel fejlesztést indítottunk a gyerekeknek Kárpáti Anikó fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus, viselkedés terapeuta, mozgásfejlesztő, HRG gyógyúszás oktató, lovasterapeutával a gyerekházban.  

Felvetődött már az elején a kisgyermekek beszédének alakulása.  Mikor lesznek az első szavak, miért nem beszél már a gyerkőc, stb.

Felvetődött már az elején, hogy a kommunikáció egyes formái már a magzati életben megfigyelhetők úgy, mint az elemi kommunikáció, kellemes (anyai szívdobogás) és kellemetlen ingerekre (erős hirtelen zaj) eltérő reakció észlelhető.  A magzatok már észlelik édesanyjuk beszédének hangszínét, ritmusát, és dallamát. Szülés után a legfontosabb kommunikációs kapocs a sírás. Megfigyelhető, hogy az édesesanya gyermeke sírására  különösen érzékenyen reagál. Ahogy fejlődik a kisgyermek nagymértékben segíti a stimuláló beszédkörnyezetet a sok mozgás .  A kisgyerekkel mondókázás, forgatás jobbra- balra, hintázás, a kúszás az alagútban megfelelő beszédpéldák ( állathangok utánzása) ez mind jót tesz a gyermek fejlődésének. Az újabb mozgásformák akkor jelennek meg, mikor az idegrendszerük megérett ahhoz, hogy kiváltsa, irányítsa azokat. Az idegrendszer fejlődését a változatos, sokszor ismétlődő, rendszeres  dajkarímek, gyerekénekek tanulása, többszöri ismétlése, a zene és a ritmusjátékok és a társas interakciók is segítik a gyerekek értelmi-, érzelmi-, idegrendszeri és mozgásfejlődését. A foglalkozás során sok-sok élménnyel gazdagodtak a gyerekek, nagyon élvezték a lufi ütögetését a légycsapóval. Kacagás kísérte a felugrásokat, vagy lehuppanásokat, amit többször is megismételtek.   Lábtorna segítségével fejlődik a szem-láb koordináció és megelőzhető a kóros lábtartás kialakulása. A járással kísért mondókák során hatunk a gyermekek tempó-, irány- és térérzékelésére. Összehangolt mozgásuk alakul a mutogatással előadott énekek, mondókák által. A zenélés, éneklés útján pedig hosszútávú "kincseket alakított ki " a gyermekben a fejlesztőpedagógus. A lovagoltató, hintáztató játékok segítették a ritmusérzék, egyensúlyérzék és érzelmi biztonság fejlődését. A hintaló vidám mozgásával és énekléssel örömet okozott a gyermekeknek.  Ezáltal bővült a mondóka és gyermekdal készletük, így otthonukban, gyermekükkel együtt újra játszhatják ezeket. A szülők kicserélhették tapasztalataikat és még barátságok is kialakultak.  

Hálásan köszönjük a programunk fő szponzorának a támogatást az  EGÉSZ ÉVBEN ADNI JÓ ALAPÍTVÁNYNAK! 




 



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.