Csodapercek címmel fejlesztést
indítottunk a gyerekeknek Kárpáti Anikó fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus,
viselkedés terapeuta, mozgásfejlesztő, HRG gyógyúszás oktató, lovasterapeutával
a gyerekházban.
Felvetődött már az elején
a kisgyermekek beszédének alakulása. Mikor lesznek az első szavak,
miért nem beszél már a gyerkőc, stb.
Felvetődött már az
elején, hogy a kommunikáció egyes formái már a magzati életben megfigyelhetők
úgy, mint az elemi kommunikáció, kellemes (anyai szívdobogás) és kellemetlen
ingerekre (erős hirtelen zaj) eltérő reakció észlelhető. A magzatok
már észlelik édesanyjuk beszédének hangszínét, ritmusát, és dallamát. Szülés
után a legfontosabb kommunikációs kapocs a sírás. Megfigyelhető, hogy az
édesesanya gyermeke sírására különösen érzékenyen reagál. Ahogy
fejlődik a kisgyermek nagymértékben segíti a stimuláló beszédkörnyezetet a sok
mozgás . A kisgyerekkel mondókázás, forgatás jobbra- balra,
hintázás, a kúszás az alagútban megfelelő beszédpéldák ( állathangok utánzása)
ez mind jót tesz a gyermek fejlődésének. Az újabb mozgásformák akkor jelennek
meg, mikor az idegrendszerük megérett ahhoz, hogy kiváltsa, irányítsa
azokat. Az idegrendszer fejlődését a változatos, sokszor ismétlődő,
rendszeres dajkarímek, gyerekénekek tanulása, többszöri ismétlése, a
zene és a ritmusjátékok és a társas interakciók is segítik a gyerekek
értelmi-, érzelmi-, idegrendszeri és mozgásfejlődését. A foglalkozás során
sok-sok élménnyel gazdagodtak a gyerekek, nagyon élvezték a lufi ütögetését a
légycsapóval. Kacagás kísérte a felugrásokat, vagy lehuppanásokat, amit
többször is megismételtek. Lábtorna segítségével fejlődik a
szem-láb koordináció és megelőzhető a kóros lábtartás kialakulása. A
járással kísért mondókák során hatunk a gyermekek tempó-, irány-
és térérzékelésére. Összehangolt mozgásuk alakul a mutogatással előadott
énekek, mondókák által. A zenélés, éneklés útján pedig
hosszútávú "kincseket alakított ki " a gyermekben a fejlesztőpedagógus. A
lovagoltató, hintáztató játékok segítették a ritmusérzék, egyensúlyérzék és
érzelmi biztonság fejlődését. A hintaló vidám mozgásával és énekléssel örömet
okozott a gyermekeknek. Ezáltal bővült a mondóka és gyermekdal
készletük, így otthonukban, gyermekükkel együtt újra játszhatják ezeket. A szülők kicserélhették tapasztalataikat és még barátságok is
kialakultak.
Hálásan köszönjük a programunk fő szponzorának a támogatást az EGÉSZ ÉVBEN ADNI JÓ ALAPÍTVÁNYNAK!




