2024. július 12., péntek
2024. július 3., szerda
Gyerekházunk kis" konyhakertje "
Gyerekházunk
fontosnak tartotta, hogy legyen az udvarban közel a teraszhoz magaságyás, ahol
saját magunk által termesztett növényeket, egészséges zöldségeket,
termeszthetünk a képeken látható magasított ládákban. Megkíméljük. magunkat a fárasztó
hajolgatástól és olyan zöldségek termesztésével is sikerrel járhatunk, amelyek egyébként itt az udvarban, a talajtípusát nem kedveli. Óriási szerepet vállalt
az ötletünk elkészítésében a Sebestyén
Wood Kft., mely cég nagy tapasztalattal
rendelkezik a raklapok, raklapmagasítók terén.
A felméréstől egészen át a gyártásig. Ügyeltek arra is, hogy a raklap belső felülete is időjárásálló legyen és feltöltött állapotban is , stabil maradjon. Nagy
segítségünkre voltak abban, hogy helyszínre szállították, sőt még szarvasmarha trágyát is kaptunk. Gyerekekkel „közös kertészkedéshez” is ideális: könnyen tudunk dolgozni benne és
nem kell attól tartani, hogy véletlenül kitaposódnak az elültetett zöldségek.
Ezt a precíz szervezést hálásan köszönjük Sebestyén Gábor Ügyvezető Igazgató Úrnak!
Emberségből jeles!
Látható hangok a gyerekházban
Mindig kalandozunk a hangok birodalmában. A gyerekeknél fontos a hallás nevelése ugyanis a zenei kommunikáció alapja a hang. A foglalkozások újszerűsége többek között az, hogy nyelvi tartalom nélküli hangzó jelenségeket (állatok hangját, boci, kutya, macska, malac, madár, kacsa, lovacska, szamár, stb. természeti és környezeti hangokat, valamint rájuk néha nevettetően hasonlító zenei hangzásokat) használ fel Simon Erika óvodapedagógus, tanító a gyermekek hallási és nyelvi kultúrájának fejlesztéséhez és azokat vizuális formában láthatóvá teszi. Sok játékos, népi gyermekdalokkal és érdekes „hangképekkel” gyakorolja a gyerekek hangmegértési és kifejezési képességét. Fontos a hangszín/ hangmagasság, a hang ereje és hossza, a hangok mozgása és ritmusa, a hasonló és különböző hangok és a hangok kifejezésének titka. Sok ritmikai mozgással : járással, tánclépésekkel, a hangok jellegének kinesztetikus kifejezésével, kézmozgással segíti elő a gyermekek komplex harmonikus fejlődését. Minden kisgyermek tágra nyílt tekintettel figyeli a trombita megszólaltatását, olyan csend van ilyenkor, hogy még a légy zümmögését is lehet hallani. Ezek a játékos foglalkozások segítenek az esélyegyenlőség kialakításában azok számára, akik képességeik terén lemaradás mutatkozik. Sokkal jobban haladnak előre, nagymértékű javulás észlelhető ennek tükrében.
Köszönjük szépen fő
támogatónknak az Egész Évben Adni Jó Alapítványnak, hogy létrejöhetett
folyamatosan a közösségi foglalkozás.
2024. július 1., hétfő
Csodapercek a gyerekházban fejlesztő foglalkozás
Csoportos mozgásfejlesztést is gyakoroltak a gyerekek a gyerekházban illetve a teraszon. A mászást gyakorolták a kicsik, akik viszont már önálló járást is tudnak játékosan, változatos eszközökkel teremtettünk lehetőséget a mozgásos élmények megtapasztalására, helyzetek kipróbálására, gyakorlásra. Ebben nagy segítségünkre volt Kárpáti Anikó fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus, mozgásfejelsztő, HRG -gyógyúszás oktató, viselkedés-terapeuta, lovasterapeuta, aquafittness-oktató, , szinkronúszó-edző, aki az ehhez szükséges eszközöket is biztosította. A motoros képességek fejlesztése mellett célunk az utánzásra való ösztönzés, valamint a szocializáció elősegítése is. A fejlesztő pedagógus Kárpáti Anikó figyelemmel kísérte, hogy kinek van a csoportban megkésett mozgása, ez esetben az elmaradás mértékét a fejlődés területén milyen mértékben lehet fejleszteni. Hiszen a mozgás hatásai, mint a keringés serkentése, az állóképesség fejlesztése és fenntartása sokmértékben hozzájárulnak a későbbiekben a teljesítmény sikereihez. A megkésett beszédfejlődés: viselkedészavar, szociális készségek eltérései, kapcsolati problémák étkezéssel, alvással és szobatisztasággal kapcsolatos gondokra is kaptak kielégítő tanácsokat a szülők. A fejlesztés során a cél, hogy azok a képességek fejlődjenek, amelyeknél az elmaradás jelentkezik.
A Csodapercek fő támogatója: Egész Évben Adni Jó Alapítvány